Teamleader: Meer tijd voor wat je leuk vindt, en waar je goed in bent!
Volg je ons al een tijdje? Dan heb je waarschijnlijk al eerder gelezen in ons artikel “Van lead naar klant” dat een goed CRM-systeem (klantbeheersysteem) je heel goed kan ondersteunen bij de ontwikkeling van jouw organisatie. Wil je je meer kunnen focussen op de zaken die er (ook) toe doen? Wil je meer tijd voor de zaken die je leuk vindt, en waar je goed in bent? Een goed CRM-systeem gaat je daar zeker bij helpen! Maar wat is een CRM-systeem nou precies? En hoe helpt het je dan?
Wat is het?
CRM staat voor customer relationship management. Het systeem helpt je de relatie en de interactie met je relatiebestand te managen. Het automatiseert en integreert al je klantgerichte activiteiten. Zo bewaart het alle contactgegevens van je leads en klanten, maar bijvoorbeeld ook van je leveranciers en partners. Alle afspraken en documenten worden in dit systeem verzameld. Alles wordt op een centrale locatie bewaard (cloud-based) zodat alle collega’s er altijd en overal toegang tot kunnen krijgen. Omdat je hierdoor dus altijd een actueel beeld van je klantgegevens hebt, denk bijvoorbeeld aan gemaakte afspraken en vragen die er openstaan, kun je sneller inspelen op kansen. Het kost je hiermee minder moeite om je klant de persoonlijke aandacht te geven die ze verdient. Een tevreden klant is goud waard! Ze nemen meer van je af, en zorgen bovendien voor een goede reclame die jou dan weer een lead op kan leveren.
Zo zie je dat een CRM-systeem niet alleen een goede structuur biedt, maar dat het ook je kansen op succes verhoogt.
Hoe helpt het je?
Het centraliseert en beheert je lead- en klantinformatie, het vermindert verloren deals, het automatiseert processen, het bespaart je tijd en kosten.
Zo bewaart het contactgegevens van de leads die je via verschillende kanalen ontvangt, bijvoorbeeld via LinkedIn of via je eigen website, doordat het systeem deze informatie automatisch voor je kan verzamelen. Je kunt de leads in verschillende fases bijhouden, en via een dealmodule (welke een goed CRM-systeem aanbiedt) laat het je de slagingskansen van de leads en welke acties er ondernomen moeten worden zien.
Zelf werken wij met Teamleader, en zijn we officieel partner van deze prachtige tool! Via dit CRM-systeem hebben wij al onze processen geautomatiseerd en verschillende koppelingen met andere systemen, bijvoorbeeld ons boekhoud- en marketing automation systeem, gerealiseerd. Teamleader zou je ook kunnen gebruiken voor je e-mailmarketing, maar het is op de eerste plaats een CRM-systeem, en biedt op de tweede plaats tools voor marketing automation. Wij hebben er daarom dan ook voor gekozen om Teamleader als CRM-systeem in te zetten, en ActiveCampaign als marketing automation systeem, welke op zijn beurt op de tweede plaats een CRM-applicatie is (facturatie, tijdregistratie, projecten, abonnementen en dergelijke ontbreekt echter hierin). Door deze twee prachtige systemen aan elkaar te koppelen kun je gerust stellen dat “the best of both worlds” voor je aan de slag gaan!
En dan wordt de lead een klant. Reden voor koffie met gebak!
Daarna wijzig je in het CRM-systeem de status van “lead” naar “klant”. Als je kiest voor een CRM-systeem dat ook een facturatiemodule biedt, of integreert met je huidige facturatiesoftware, dan kun je deals, offertes (in jouw stijl en met jouw logo) en projecten eenvoudig omzetten in facturen en toevoegen aan je boekhouding. De offertes en facturen verstuur je vanuit het systeem. De klant kan de offerte in één klik online ondertekenen, wat klanten ook erg prettig vinden. Dit alles bespaart niet alleen veel tijd, maar je haalt ook veel meer inzicht uit je bijvoorbeeld je openstaande facturen en je financiële situatie.
Dus word je blij van een systeem waardoor je:
- eenvoudig op één plaats al je informatie van je klanten en andere contacten vast kunt leggen;
- duidelijke en professionele offertes kunt maken én deze online door de klant kunt laten ondertekenen;
- getekende offertes kunt omzetten naar projecten en deze vervolgens kunt beheren;
- óók de mogelijkheid hebt om je gewerkte uren te registeren omdat deze soms facturabel kunnen zijn;
- facturen kunt maken (vanuit een offerte, een project of een urenregistratie), versturen (één of meerdere tegelijk, eenmalig of periodiek) en beheren;
- verzonden facturen met je boekhoudpakket of dat van je boekhouder kunt synchroniseren;
- andere software prima kunt laten samenwerken met het CRM-systeem.
.
Ontdek dan alle mogelijkheden die Teamleader te bieden heeft. Wij kennen Teamleader op ons duimpje en vertellen je graag meer over de mogelijkheden voor jouw organisatie!
O ja, als jij dan van onze lead onze klant wordt: koffie met een Bossche bol! Wij trakteren!
Klik hier als je Teamleader twee weken gratis wilt uitproberen.