21790
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-21790,cookies-not-set,stockholm-core-1.1,select-child-theme-ver-1.1,select-theme-ver-5.1.8,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-6.2.0,vc_responsive
Title Image

Online

aanwezig

JE ONLINE AANWEZIGHEID BEGINT MET JE WEBSITE

Je website is een van de belangrijkste troeven van je organisatie. Als je hem goed weet in te richten en in te zetten tenminste. Het hebben van een geloofwaardige, professionele en boeiende online aanwezigheid is niet iets dat je zomaar even bereikt. Dat vraagt veel kennis, werk en geduld.

Met een goede website heb je goud in handen om op een efficiënte manier je business een boost te geven. Een heldere structuur en een simpele navigatie, het juiste design, goede en voor de bezoeker relevante inhoud zijn een must. Net als snelheid en veiligheid. Dat is zo ongeveer de basis.

Maar daar stopt het niet. Denk ook aan je vindbaarheid op zoekmachines als Google, het volgen van je bezoekers en het inzetten van de juiste links op de juiste plaatsen. Daarnaast is je website als het ware je online anker, van waaruit je allerlei lijnen kunt uitzetten naar je social media kanalen.

Aan de slag

PiR2 maakt het verschil voor jouw website, webshop of online platform en daarmee voor jouw organisatie! Wij nemen je alle zorgen uit handen. Van de ontwerpfase tot het inrichten van de technische ‘achterkant’.  Laten we eens praten over jouw wensen, dan gaan wij snel aan de slag voor je!

DESIGN

Is je site aantrekkelijk en fris vormgegeven? Sluit hij aan bij je doelgroep en je organisatie? Je site is vaak de eerste kennismaking met je organisatie. Krijgt hij hierdoor vertrouwen en zin om eens te kijken of jij hem kunt helpen bij zijn vraag? Ziet je site er goed uit op een mobiel apparaat? Daar komt het merendeel van je sitebezoeken namelijk vandaan!

INHOUD

Content is king. Echt. Wat vertel je je bezoeker en hoe verwoord je zo goed en aantrekkelijk mogelijk waar jij hem bij kunt helpen? Verleid je hem om verder te lezen dan zijn neus lang is? Ja? Goed bezig! Relevante content zorgt er ook voor dat je eerder tevoorschijn komt in zoekresultaten. Denk ook aan blogposts, interviews of een FAQ-pagina. Daar houden bezoekers én Google ook van.

Is je website webshop aantrekkelijk en fris vormgegeven

DESIGN

Is je site aantrekkelijk en fris vormgegeven? Sluit hij aan bij je doelgroep en je organisatie? Je site is vaak de eerste kennismaking met je organisatie. Krijgt hij hierdoor vertrouwen en zin om eens te kijken of jij hem kunt helpen bij zijn vraag? Ziet je site er goed uit op een mobiel apparaat? Daar komt het merendeel van je sitebezoeken namelijk vandaan!

INHOUD

Content is king. Echt. Wat vertel je je bezoeker en hoe verwoord je zo goed en aantrekkelijk mogelijk waar jij hem bij kunt helpen? Verleid je hem om verder te lezen dan zijn neus lang is? Ja? Goed bezig! Relevante content zorgt er ook voor dat je eerder tevoorschijn komt in zoekresultaten. Denk ook aan blogposts, interviews of een FAQ-pagina. Daar houden bezoekers én Google ook van.

Zoekmachine optimalisatie PiR2 Autoamtisering

LEESBAARHEID

Denk eens heel even na over hoe je zelf een nieuwe site bekijkt; begin je meteen met uitgebreid lezen? Of scan je een pagina en click je door als je denkt te vinden wat je zoekt? Dat geldt dus ook voor bezoekers van jouw site. Vind hij niet meteen een aanknopingspunt, dan is hij weg. Maak je teksten niet te lang, knip ze op in blokjes en voeg kopteksten toe. En gebruik de juiste kleuren. Onze ogen accepteren sommige kleurcombinaties nou eenmaal beter dan andere. Doe er je voordeel mee.

STRUCTUUR

Met een goede structuur (voor en achter de schermen) navigeert je bezoeker makkelijker over jouw site dan jij de weg naar de koelkast kent. Zorg dat hij snel vindt wat hij zoekt. Anders is hij zo weer weg en mis jij een mooie kans om je product of dienst aan hem te verkopen. Een goed georganiseerde site is toegankelijk en gebruiksvriendelijk. Dit zorgt er ook voor dat Google jouw site eenvoudig kan indexeren. Goed voor je vindbaarheid.

Is je website webshop aantrekkelijk en fris vormgegeven

LEESBAARHEID

Denk eens heel even na over hoe je zelf een nieuwe site bekijkt; begin je meteen met uitgebreid lezen? Of scan je een pagina en click je door als je denkt te vinden wat je zoekt? Dat geldt dus ook voor bezoekers van jouw site. Vind hij niet meteen een aanknopingspunt, dan is hij weg. Maak je teksten niet te lang, knip ze op in blokjes en voeg kopteksten toe. En gebruik de juiste kleuren. Onze ogen accepteren sommige kleurcombinaties nou eenmaal beter dan andere. Doe er je voordeel mee.

STRUCTUUR

Met een goede structuur (voor en achter de schermen) navigeert je bezoeker makkelijker over jouw site dan jij de weg naar de koelkast kent. Zorg dat hij snel vindt wat hij zoekt. Anders is hij zo weer weg en mis jij een mooie kans om je product of dienst aan hem te verkopen. Een goed georganiseerde site is toegankelijk en gebruiksvriendelijk. Dit zorgt er ook voor dat Google jouw site eenvoudig kan indexeren. Goed voor je vindbaarheid.

ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE

Heb je een prachtige website, komt er niemand op af. Hoe zorg je ervoor dat je hoog scoort in Google? Zoekmachine optimalisatie (SEO) helpt je om bezoekers te verleiden naar jouw site te gaan. Schrijf je teksten zo, dat het leger Google-bots het uitschreeuwt van enthousiasme en je hoger op de zoekmachineladder zet.

VOLGEN

Welke pagina’s krijgen het meeste bezoek? Waar komen je bezoekers vandaan? Op welk moment vertrekken ze weer? En hebben ze dan iets bij je gekocht of een formulier ingevuld? Met een goede site-analyse weet je het allemaal in een handomdraai. Het volgen van je bezoekers helpt je ook bij de targeting voor advertentiecampagnes, banners etc.

LINKS

Is een link naar jouw site op meerdere relevante online plekken te zien? Dat zorgt voor betere zoekresultaten dan wanneer jouw prachtige site als een ware Rémi alleen op de digitale wereld staat. Welke andere websites kunnen een link naar jouw site plaatsen? Deel jouw blog, analyse of verhaal met een overkoepelend orgaan, partnerbedrijven of een online tijdschrift. Levert je vaak een link op naar jouw site.